Saturday, 8 November 2014

CENGKODOK SUSU



Hari ni, terliur tengok 'cucur susu' daripada facebook Mai Zura.

Terus selongkar dapur. Resepi Mai Zura guna susu manis dan tak pakai gula langsung. Malangnya lebihan susu manis yang ada dalam petisejuk tak sampai pun sesudu.

Dah mengidam sangat nak makan, orang pun gi tebuk tin susu cair. Panaskan secawan dalam frying pan bersama 3/4 cawan gula.

Maka jadilah CENGKODOK SUSU ni, ditukar nama sebab adunan nya tak berapa nak bulat. Lebih mirip kepada adunan cengkodok.

Tapi SERIOUS SEDAP. Lembut di dalam dan rangup sesangat di luar. Rangupnya tahan sampai cengkodok sejuk. Suami makan dekat 10 biji, itu pun di kontrol, sebab nak bagi yang lain merasa. Semua puji SEDAP! 

Mai Zura, ini lah hasil resepi Cucur Susu mu yang TERpaksa di'derhaka'kan dek kerana dah teringin sangat menengok gambar cucur susu.












1 comment: